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News & Press

Shows, Magazine & Ratgeber: Neue Content-Formate bei OTTO

9/12/2017
The online retailer OTTO is banking on three content formats in reaching out to younger target groups. The three formats will be communication channels that both inspire and advise viewers, fans and customers as well as provide them with services. At the same time they will showcase the sheer diversity of the company’s product offer – ‘found at otto.de’.

‘UPDATED’ – an Internet guide providing exciting news from the world of consumer and home technology

Pascal Wuttke is always on the go for OTTO. The Content Marketing Manager is an editorial staffer at UPDATED, a magazine that provides advice and news. He visits the world’s largest technology conventions and fairs to track down the very latest gadgets for the magazine’s readers and OTTO customers. “Recently I was at the IFA in Berlin. Interestingly, smartphones weren’t so much in the spotlight this year – the focus was on smart homes and especially smart kitchens. With the aid of a hands-free speaker now you can even chat with your fridge or cooker!”

Das Ziel: Ein Magazin wie das Expertengespräch im Fachgeschäft

Das neue Content-Format von OTTO richtet sich dabei nicht nur an technikaffine Leser auf der Jagd nach den neuesten Trends, sondern ist gleichzeitig zuverlässiger Begleiter für alltägliche Herausforderungen aus den Bereichen Technik und Haushalt.

Dass sie mit ihrem Content auf dem richtigen Weg sind, wird auch im monatlich sechsstelligen Traffic deutlich, den UPDATED nach nur zehn Monaten Laufzeit verzeichnet. „Besonders beliebt sind News zu Smartphones und neuen Produktlaunches namhafter Marken, aber auch Lösungen rund um alltägliche Haushaltsgeräte oder Fragen zu PC-Problemen“, verrät Wuttke. Ziel ist es, mit UPDATED ein Magazin aufzubauen, welches das Expertengespräch im Fachgeschäft in die digitale Welt bringt. „Anstatt den Kundenservice anzurufen, suchen viele zunächst selbst nach einer Lösung im Internet. Für die ist UPDATED die ideale Anlaufstelle“, so Wuttke weiter.

„STYLEDIARIES“ – Fashion- und Lifestyle-Channel lockt mit neuer Moderatorin

Sofia Tsakiridou ist Bloggerin (matiamu.com), Model und seit Juli 2017 Gesicht der neuen Staffel Stylediaries. Im beliebten YouTube-Format von OTTO stellt sie neue Trends und Outfits vor und fordert Influencer und Fashionistas aus der Modeszene zum wohl schnellsten Fashion-Duell Deutschlands heraus. Die Aufgabe: Kreiere einen Look innerhalb von 60 Sekunden.

So haben sich schon Ernährungs- und Fitnessbloggerin Karolin oder Mel von vanellimelli auf dem Deichbrand Festival der 60-sekündigen Fashion-Challenge mit Sofia gestellt. Auch die wechselnden Locations und der Besuch von angesagten Events gehören zum neuen Konzept, das zusammen mit der Agentur Endemol Shine Beyond aus Köln konzipiert und umgesetzt wird.

Festival Looks beim Deichbrand Cuxhaven mit Sofia & VANELLIMELLI – Stylediaries 2017 | OTTO
Sportliche Strand Outfits beim Smart Beach mit Sofia & Karolin – Stylediaries 2017 | OTTO

The show’s outfits – directly available at otto.de

Each of the show’s outfits is filed in a lookbook, a special service for fans and customers. If viewers like one of the looks they can simply visit the inspiration pages at otto.de and buy it. “The Stylediaries format is perfect for combining the OTTO brand with editorial content and reaching out to a young, trend-conscious target group”, says Julia Spreckelsen, Senior Campaign Manager at OTTO.

Outlook for ‘ROOMBEEZ’ – the Living channel gets a facelift

OTTO’s Living channel is another one set for a facelift, and shooting with new presenter Elisa will start shortly.

Elisa, whom you may know from her YouTube channel ‘dieFricklbude’, will build on Roombeez’ successful content and present DIY, Living trends and modern Living ideas. “OTTO is market leader in online furniture retail – no other company sells more furniture online than we do. On Roombeez we want to inspire our customers and viewers, fan their enthusiasm for furniture and present new creative trends as well as our assortment. We’re looking forward to collaborating with Elisa!”, explains Benjamin Hahn, Communication Manager at OTTO. The videos will be available on the Roombeez YouTube channel from late September 2017, and until then viewers and customers can find current home and living trends in the Roombeez magazine at roombeez.de.

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